Wszyscy uwielbiamy wróżby andrzejkowe. Uczniowie klasy 6 „c” przygotowali kilka pomysłów na ten wieczór .Nie są to tylko tradycyjne wróżby .Mają w sobie elementy edukacyjne, zachęcają do spędzenia rodzinnego wieczoru przy ciekawej zabawie.
Wróżby:
- Lanie wosku- przelewanie roztopionego wosku przez dziurkę od klucza, do miski z zimną wodą. Jest to też rodzaj eksperymentu-płynny wosk zamienia się w ciało stałe.
Po wyjęciu i osuszeniu zgadujemy co powstało. Oto kilka interpretacji powstałych symboli:
- Zwierzę domowe- stabilizacja
- Samochód -podróż
- Jabłko -sukces
- Góra -sporo kłopotów
- Jajko- spełnią się marzenia
- Motyl -czeka Cię dużo zmian
- Ozdoby z wosku- w silikonowe foremki wlewamy roztopiony wosk. Po wystygnięciu może być ozdobą w pokoju. Można na nim wydrapać wzorki i podarować komuś w prezencie
- Jabłko-obieranie jabłka tak, by zachować najdłuższą skórkę. Następnie rzucasz ją za siebie, a inicjały , które przypomina po lądowaniu, wskazują na twoją sympatię.
- Wróżenie z kształtu obierki jabłka- jaką literę przypomina. Wybieracie , jaki prezent (na tę konkretną literę) chcecie dostać pod choinkę.
Przy okazji można wymieniać największą ilość wyrazów na daną literę lub nazw krajów, które chcemy odwiedzić
- Zjadanie jabłka przywiązanego na nitce bez użycia rąk
- Wygryzanie w jabłku figur geometrycznych, np. kwadrat. Następnie wrzucamy jabłka do miski i losujemy z zamkniętymi oczami-okaże się co jabłko wywróżyło (kwadrat-uważaj na nisko latające gołębie; trójkąt-potkniesz się na skórce banana; prostokąt-będziesz sławny…)
- Serce-wycinamy serca. Na jednych piszemy imiona żeńskie , na drugich męskie.
Serca przekuwamy szpilką na oślep.
Serca opisane emocjami zamiast imion- osoba, która przekuje daną emocję ma za zadanie pokazać ją bez słów
- Buty-ustawianie kapci i butów w kierunku drzwi-kto pierwszy urośnie najwięcej centymetrów, kto pierwszy będzie mógł otworzyć prezent spod choinki.
- Kubeczki-pod kubeczkami umieszczamy:
- Moneta-bogactwo
- Klucz-nowy dom
- Cytryna-kłopoty
- Samochodzik-podróż …
Kładziesz przed uczestnikami przedmioty i prosisz o zapamiętanie w odpowiedniej kolejności. Następnie zakrywasz je kubeczkami i mieszasz. Po odkryciu uczestnik układa je w pierwotnej kolejności lub opowiada , co się zmieniło.
- Zawód-rysujemy lub piszemy na karteczkach nazwy wymarzonych zawodów, przebijamy je szpilką. Następnie opowiadamy, co by było gdybym… (został marynarzem…). Można pobawić się w kalambury
- Moneta- wróżba polega na trafieniu monetą do naczynia z wodą
- Zapałki- wysypujemy zapałki i próbujemy odczytać kilka liter. Każda litera ma przyporządkowaną wróżbę na przyszłość, np. c-ciastko
- Ciasteczko z wróżbą- w ciasteczku umieść kartkę z śmiesznym zadaniem do wykonania ; wyzwanie, zabawę logopedyczną; zabawę na czas
Życzymy udanej zabawy-uczniowie kl.6 c i wychowawca :M .Zimna