• 74 8141 201
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wszyscy uwielbiamy wróżby andrzejkowe. Uczniowie klasy 6 „c” przygotowali kilka pomysłów na ten wieczór .Nie są to tylko tradycyjne wróżby .Mają w sobie elementy edukacyjne, zachęcają do spędzenia rodzinnego wieczoru przy ciekawej zabawie.

Wróżby:

  1. Lanie wosku- przelewanie roztopionego wosku przez dziurkę od klucza, do miski z zimną wodą. Jest to też rodzaj eksperymentu-płynny wosk zamienia się w ciało stałe.

Po wyjęciu i osuszeniu zgadujemy co powstało. Oto kilka interpretacji powstałych symboli:

  • Zwierzę domowe- stabilizacja
  • Samochód -podróż
  • Jabłko -sukces
  • Góra -sporo kłopotów
  • Jajko- spełnią się marzenia
  • Motyl -czeka Cię dużo zmian
  1. Ozdoby z wosku- w silikonowe foremki wlewamy roztopiony wosk. Po wystygnięciu może być ozdobą w pokoju. Można na nim wydrapać wzorki i podarować komuś w prezencie
  2. Jabłko-obieranie jabłka tak, by zachować najdłuższą skórkę. Następnie rzucasz ją za siebie, a inicjały , które przypomina po lądowaniu, wskazują na twoją sympatię.
  3. Wróżenie z kształtu obierki jabłka- jaką literę przypomina. Wybieracie , jaki prezent (na tę konkretną literę) chcecie dostać pod choinkę.

Przy okazji można wymieniać największą ilość wyrazów na daną literę lub nazw krajów, które chcemy odwiedzić

  1. Zjadanie jabłka przywiązanego na nitce bez użycia rąk
  2. Wygryzanie w jabłku figur geometrycznych, np. kwadrat. Następnie wrzucamy jabłka do miski i losujemy z zamkniętymi oczami-okaże się co jabłko wywróżyło (kwadrat-uważaj na nisko latające gołębie; trójkąt-potkniesz się na skórce banana; prostokąt-będziesz sławny…)
  3. Serce-wycinamy serca. Na jednych piszemy imiona żeńskie , na drugich męskie.

Serca przekuwamy szpilką na oślep.

Serca opisane emocjami zamiast imion- osoba, która przekuje daną emocję ma za zadanie pokazać ją bez słów

  1. Buty-ustawianie kapci i butów w kierunku drzwi-kto pierwszy urośnie najwięcej centymetrów, kto pierwszy będzie mógł otworzyć prezent spod choinki.
  2. Kubeczki-pod kubeczkami umieszczamy:
  • Moneta-bogactwo
  • Klucz-nowy dom
  • Cytryna-kłopoty
  • Samochodzik-podróż …

 Kładziesz przed uczestnikami przedmioty i prosisz o zapamiętanie w odpowiedniej     kolejności. Następnie zakrywasz je kubeczkami i mieszasz. Po odkryciu uczestnik układa je w pierwotnej kolejności lub opowiada , co się zmieniło.

  1. Zawód-rysujemy lub piszemy na karteczkach nazwy wymarzonych zawodów, przebijamy je szpilką. Następnie opowiadamy, co by było gdybym… (został marynarzem…). Można pobawić się w kalambury
  2. Moneta- wróżba polega na trafieniu monetą do naczynia z wodą
  3. Zapałki- wysypujemy zapałki i próbujemy odczytać kilka liter. Każda litera ma przyporządkowaną wróżbę na przyszłość, np. c-ciastko
  4. Ciasteczko z wróżbą- w ciasteczku umieść kartkę z śmiesznym zadaniem do wykonania ; wyzwanie, zabawę logopedyczną; zabawę na czas

Życzymy udanej zabawy-uczniowie kl.6 c i wychowawca :M .Zimna


© 2024 ZSS Stronie Śląskie.